Har du modtaget en blå sø skål kan du fortælle om dens rejse fra Århus Hovedbanegård her på denne side.

Hvad har den oplevet undervejs? Har den fundet en plads i sit nye hjem? Er den blevet værdsat eller smidt ud? har skålen fået en funktion? er den blevet givet væk som gave?

Og mange, mange andre spørgsmål vil vi gerne have besvaret, derfor vil vi gerne have dig til at blogge på vores hjemmeside: klik her for at tilføje din historie eller kommentar og læse, hvad andre har skrevet. Hvis du ikke har en profil, kan du vælge anonym.

Vi vil også gerne have dig til at tage billeder af skålen i dens nye omgivelser. Mail billeder til: projekt@ninnag.com og de vil snarest kunne ses på hjemmesiden.

Vil du vide mere om baggrunden for projektet: klik her.

Vil du vide mere om os der står bag projektet: klik her.

fredag den 3. april 2009

Blog her!

Skriv din historie eller kommentar her. Hvis du ikke har en konto, kan du vælge at udgive som anonym forneden i pop-up vinduet.

51 kommentarer:

  1. Skålen står i min vindueskarm i Mårslet.
    Jeg synes det var et fedt projekt.
    Lea

    SvarSlet
  2. Tak for skålen. den er fin og står i mit køkken. Mette

    SvarSlet
  3. Super sjovt initiativ!

    SvarSlet
  4. Tak. Den er jeg glad for, den er endt i Randers allerede

    SvarSlet
  5. Mange tak. Den står på min solbeskinnede, limegrønne reol, sammen med en buket blomster. I Ry.

    SvarSlet
  6. En hilsen fra nr. 210, som efter at have været med på job hygger mig i Hammel

    SvarSlet
  7. Skålkammerat no.167 melder ind !
    Operation succesful - hoppede ned i lommen på en lokal der satte kursen mod hovedstaden - forholdt mig i skjul under rejsen - ingen mistanke - jeg befinder mig nu på Amager ukendt adresse - Forsøger at nå DR bygningen for at sprede det kulturelle budskab - 167 over and out

    ps. den sidste del af rejsen kan blive svær - uden ben

    SvarSlet
  8. Om få timer tager nr. 176 til Odense, fyldt op med bolcher, for at holde påske ferie.

    SvarSlet
  9. Nr 361 kom ikke så langt. Startede og endte rejsen i Århus :-)

    SvarSlet
  10. Jeg har skrevet om min skål - nummer 81 - på min blog og ledsaget det af et par billeder. http://trinekc.dk/blog/

    Tak for skålen, den er smuk.

    SvarSlet
  11. nr 121 melder tilbage.....efter en spændende rundtur i Århus, i lommen på en mor, der forvirret forsøgte at følge med to teenager...er jeg nu landet i Gjerrild, hvor jeg tilsyneladende skal bo imellem bøger og med udsigt til skoven...det er ok for mig.
    kærlig hilsen
    nr 121

    SvarSlet
  12. E.T. phone home!
    Skål nr. 31 befinder sig stadig i Århus - i næste uge tager jeg til London og derefter til Indien, og nr. 31 kommer med i rygsækken. Fortsættelse følger...

    SvarSlet
  13. Skål nr. 156 er kommet til Hjortshøj. Den står nu på Anna Sofies, 9 år, værelse. Anna Sofie vil bruge den til at kigge på. Hun synes, at den er pæn rund og har en flot farve.

    Rejsen til Hjortshøj foregik i mørke i Anna Sofies mors taske. Først var den en tur rundt i Bruuns Galleri, hvorefter den i mørket blev transporteret med tog til Hjortshøj.

    SvarSlet
  14. Tak for den fine skål!

    Nr. 147 startede sin rejse i Århus og står nu og pynter på min reol i Herning..

    SvarSlet
  15. En hilsen fra nr. 27 som startede med en hyggelig rejse til København. Jeg sad over for en lidt sur dame, men lå trygt og godt i min meget søde kvindes taske. Hun brugte mig som gave ved ankomsten, så lige da vi kom til København kom jeg op og så hovedbanegården. Derefter havde jeg en forrygende dag, hvor jeg legede turist og lærte min nye by at kende med bl.a. kanalrundfart, besøg i toppen af Marmorkirken og på Louisiana. Nu slapper jeg af og glæder mig til at nyde solen fra min plads i en vindueskarm på Amager

    SvarSlet
  16. Nr. 228 - blev givet som gave til morfar der fyldte 72 ! Han blev glad for den, og er god til blyantspids for børnebørnene når de maler Mini- Mandala. Nu bor skål nr. 228 i Alken hos morfar.

    SvarSlet
  17. Nr 3 står på mit bord og spreder glæde, efter at have tilbragt en times tid i min taske.
    Mvh. Ginette

    SvarSlet
  18. Nr.297 står i mit køkken og spreder hygge med sin skønne farve.

    SvarSlet
  19. Nr. 190 kommer den 23. april med på ferie og givet som gave til mine gode ven i Veenendaal i Holland. Mvh Lene fra Randers

    SvarSlet
  20. Min skål nr.372 rejste fra Århus H til Ikast st. (Og tilbage igen)
    Den var en fryd for øjet helt til Silkeborg, hvor jeg på en eller anden måde er kommet til at smadre den.. Meget ærgerligt, for den var så fin!
    Jeg har den dog stadig i håb om at kunne lime den.. Venligst Melissa

    SvarSlet
  21. Skål nr. 1 levede et kort liv. Den blev fatalt ramt af en mobiltelefon på Banegården og kom aldrig videre....

    SvarSlet
  22. En skøn morgenhilsen på en ellers kedelig banegård.
    Nr. 414 kom med på en tur til Berlin, hvor den glædede mig hver dag på mit værelse på Crowne Plaza.
    Jeg tog den med hjem i går onsdag, og nu står den i mit blå køkken.

    SvarSlet
  23. blå skål nr. 162 blev modtaget med glæde, et øjeblik glemt i rygsækken, men genfundet i hel stand i bunden af tasken sent mandag aften i Lom i Norge. Så blev den pakket ordenligt ind og er nu tilbage i Århus, fyldt med øreringe...Birgitte

    SvarSlet
  24. Skål nr. 133 blev modtaget på Århus Hovedbanegård, hvorefter den tog toget til Silkeborg og endte i Kjellerup i vindueskarmen hos min mor. Hun blev meget glad for skålen.

    SvarSlet
  25. Efter en dejlig shopper tur med min datter i Århus fik jeg skål nr. 137 foræret af min svigersøn og den pynter nu her i Østbirk med et lille glas påskeæg i. Jeg er rigtig glad for skålen og syntes det er en sjov ide. God Påske.

    SvarSlet
  26. 160 blev modtaget med overraskelse og glæde.
    Mine to drenge var lige blevet sendt med toget, på påskeferie hos deres mor i København.
    Den vagte min nysgerrighed,og jeg synes det er et fedt projekt.
    Indtil videre står den på vores køkkenbord,i Mårslet, indtil vi finder den helt rette anvendelse.
    Tak for gaven, tak for at min dag blev beriget med en lille overraskelse.

    SvarSlet
  27. Skål nr. 301 tog med toget til København, hvor den blev givet væk til en, som jeg synes, havde fortjent en hel speciel lille gave som tak for hjælpen.

    SvarSlet
  28. Riiiiiigtig sød ide! Jeg blev igår den lykkelige ejer af skål nr.409! Min svigerinde havde taget den på Århus banegård, inden de skulle til Næstved med toget,for godt en uge siden.hun skulle til Rhodos med sine to børn. så den lå så og ventede i Algestrup til hun kom tilbage. Jeg fik så historien om Blå Sø og skålen igår.Så nu står den i mit køkken, hvor jeg regner med den skal bruges til saltkar. tak for skålen.

    SvarSlet
  29. Min flotte skål står og pynter i vores sommerhus ved Mossø. Den har til opgave at passe på mine smykker og mit ur når jeg sover. Fantastisk initiativ;o)

    SvarSlet
  30. midt på århus banegård fik jeg foræret min smukke skål nr 12. blev puttet i lommen og båret stille og roligt rundt i århus, efter weekenden kom den med hjem til Horsens og bliver her indnfor de næste dage foræret til min søde og meget berejste veninde. som Hc Andersen sagde" at rejse er at leve" jeg vil gerne min skål nr 12 kommer på en ny rejse hver mdr og meget gerne til april 2010 igen kommer hjem i min stue med gode oplevelser til mig

    SvarSlet
  31. Skål nr. 485 pynter i mit hjem som smykkebeholder. Den kom ikke langt i verden, da jg selv bor i Århus midtby, men jeg forventer da at jeg engang giver den til en særlig person,

    tusinde tak for den smukke skål!

    SvarSlet
  32. Skål nr. 63 står i min vindueskarm her i Ikast.

    SvarSlet
  33. skål nr. 397 står på mit værelse i Hornslet.

    SvarSlet
  34. Jeg fik skål nr. 469, da jeg var på visit i Sønderjylland i påskeferien, derefter kom den med videre på familieturne til Vestjylland for foreløbig at ende hjemme på Christianshavn i København. Den står i stuen, og bliver brugt til trådrester, når jeg knytter. Jeg er meget glad for skålen, da jeg har fået den som gave, af en jeg holder meget af, og desuden er den meget smuk og nyttig.

    SvarSlet
  35. Skål nr 4 og nr 53 var på besøg i Århus og boede på scandic plaza, kom siden med tog til Sønderjylland og bor nu i Løgumkloster og bruges til fyrfadslys. hilsen Rebekka og Berit

    SvarSlet
  36. Skål nummer 155 er endt på Espedalen i Risskov hjemme i vindueskarmen, og pynter og skinner fint i solens stråler. (:

    SvarSlet
  37. Skål nr. 193 bor tilfreds og afholdt i min stue i Århus og er nu en lille sø i sig selv.

    SvarSlet
  38. Skål nr. 107 kom med på landet - Ugelbølle på Djursland og lever her et skønt øko-liv. Den står i vindueskarmen i køkkenet og indeholder den ene dag en limefrugt, den næste en klase vindruer, den næste et rødløg og hvem ved, hvad den får besøg af i morgen?

    SvarSlet
  39. Hejsa.
    Jeg blev rigtig glad for skål nr 12, som jeg fik af en kær veninde. Hun har bestemt, at skålen skal på rejse et års tid, før den ender hos hende i Horsens igen. (se kommentar fra 18.04.09)
    Lige nu befinder den sig stadig i Horsens, men jeg har bestemt, at min veninde Ulla i Århus skal have den for en tid.
    Den indeholder nogle knapper fra min søde kærestes skjorte, som jeg kom til at hive af ham....

    SvarSlet
  40. Skål nummer 83 og nummer 154 har sovet tornerosesøvn hos min datter i Århus
    nu står nummer 83 i Ringkøbing i mit køkkenvindue og lyser, og indeholder mine fingerringe når jeg laver mad
    Skål nummer 154 skal med til min veninde i Hellerup i august, og så kommer måske en kommentar herfra

    SvarSlet
  41. Skål nr. 443 er havnet i Silkeborg - åbenbart den første her på egnen ;-) Jeg fik den af en veninde fra Århus.

    SvarSlet
  42. Hejsa. Jeg er skål nr. 297, og jeg står nu hos Kronprinsen af Dollerup Bakker. Her har dronninge mor bestemt, at den bliver til Kronprinsen skal overtage det halve kongerige...Til den tid får han måske en prinsesse den skal deles med...

    SvarSlet
  43. Jeg medsender lige langt om længe et billede af blå sø nr. 410. Ved ikke
    om det er alt for sent. Jeg kan fortælle, at den var med til fernisering
    på Silkeborg udstillingen 2009 i Kulturspinderiet, inden den havnede på
    Molsgade i Århus.

    K. h. Kirsten.

    SvarSlet
  44. En forsinket hilsen fra skål nr. 343, som nu officielt er blevet skanderborgenser. Her nydes livet som nomade rundt omkring i huset - fra køkken til soveværelse alt efter beboernes luner og humør. Fra ejernes side hermed et tak for den smukke skål - og ikke mindst det gode initiativ.

    SvarSlet
  45. Skål nr. 154 er ganske rigtig endt i Hellerup, og jeg er rigtig glad for den. Jeg bruger den også til mine fingerringe, når jeg laver mad.

    Ideen er rigtig sjov.

    SvarSlet
  46. Er sommetider inde på jeres hjemmeside for at følge med i hvor skål nr 12 er rejst hen. Desværre kan jeg ikke se at der er skrevet, siden min veninde i Horsens har sendt den videre til århus. MEN håber stadig den når "hjem" til mig i april 2010
    Hilsen fra Dorte i Horsens

    SvarSlet
  47. Vi håber også at den stadig er på rejse :)
    Samt at den når tilbage til dig igen!
    Ninna

    SvarSlet
  48. Hej ,fik en blå skål af en kollega i 2009.
    Blev glad for den , jeg elsker blåt.
    Den bor i Egå og står " blåt " til pynt.
    Hilsen Esther (vi er nu i 2011)

    SvarSlet
  49. Glemte at fortælle st den blå skål i Egå har nr.428

    SvarSlet
  50. Nummer 115 har boet i København, indtil den nu flytter ud på Vallekilde Højskole. Den er mest blevet brugt til at tage sig godt ud. Og den minder folk om, at det er tilladt at gøre noget for andre, uden at forvente noget til gengæld.

    Tak for det.

    SvarSlet